Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

25 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

dinsdag 24 jan.
Vanmoregen om 8 uur met een heerlijk zonnetje vertrokken. We maakten een eerste stop om whitebaits te proeven. Dat zijn nzl visjes die hier een delicatesse zijn. Ze zijn heel klein en doorzichtig en kosten wel 80 dollar per kilo. Ze worden bereid met eieren en dan gebakken en op een stukje brood geseveerd. Best lekker. Daarna via de We(s)t Coast over de Haast highway, die op de Unesco erfgoedlijst staat. Dat is een bergroute met soms sneeuw op de toppen, veel watervalletjes en prachtig uitzicht. Daarna beland bij de beroemde bungyjump-brug in Queenstown. Hier schijnt het allemaal begonnen te zijn met bungyjumpen. We zagen een aantal een sprong wagen maar uit onze groep durfde niemand. Laat aangekomen in de stad wat een echt toeristen stadje is. Het lijkt Valkenburg wel. Het wordt ook wel adventure-town genoemd, omdat veel mensen hier komen om te jumpen, raftem, jetboaten, paravliegen enz.. Morgen gaan we het stadje zelf verkennen.

Woensdag 25 jan.
Vanmorgen met de gondel omhoog. Fantastisch uitzicht over de bergketen de Remarkables en het meer en Queenstown. Een wandeling naar 1500 meter gemaakt best wel een steile en zware tocht. Morgen moeten we weer vroeg op, dus de rest van de dag brengen we relaxed door en gaan vanavond lekker uiteten.

• 27 Januari 2012 - 08:41

Gerrit En Marijke:

Wat een leuke verslagen,heel veel plezier nog jullie beiden.Groetjes Gerrit en Marijke