Windy Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Windy Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Windy Wellington

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zondag
Naar de hoofdstad Wellington gereden Deze stad wordt ook wel Windy Wellington genoemd, omdat het er altijd flink waait. Mooie stad, met leuke eettentjes en prachtige gebouwen. Morgen hebben we nog de hele dag om de stad te verkennen, maar vandaag zijn we al naar Mount Victoria- dat is een prachtig en hoog uitkijkpunt over de stad- geweest. Wel stevig vasthouden, anders word je weggeblazen. Nog even naar de kade geweest en naar het beroemdste en mooiste museum van NZL, genaamd Te Papa. Toegang geheel gratis. Hier kun je heel veel zien en beleven over het ontstaan van NZL, de geologie, flora en fauna. Je kunt er wel een week doorbrengen , maar dat hebben we maar niet gedaan. We hebben wel ervaren hoe een aardbeving voelt. Dat wordt daar nagedaan. `s Avonds lekker bij de Indier gegeten.

Maandag
Lekker uitgeslapen. Toen op weg naar de Beehive, het parlementsgebouw van NZL dat zo genoemd wordt omdat het hoofdgebouw op een bijenkorf lijkt. Heel goede rondleiding gehad. NZL heeft maar een kamer met 121 leden. Daarna twee kerken bekeken, Anglicaanse. Een moderne, grote en Old St. Paul`s church, een oud houten gebouw met prachtige glas in lood ramen. Nu op zoek naar een internetcafe om dit verslag te typen en dan vanavond op tijd naar bed. Morgen om half zes op en dan is het eerst een half uur vliegen, dan anderhalf uur varen en daarna nog een wandeling van zes uur om op het zuidereiland te komen.