Tangoriro - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Tangoriro - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Tangoriro

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, National Park

vrijdag
Op tijd naar het vukanisch gebied thermal wonderland gereden. Maor`s noemen dit de heilige wateren. Daar een mooie wandeling gemaakt langs modderpoelen, geisers en de bubbelende champagnepoel. Daarna de Lady Knox geiser bezocht die elke dag on 10.15 uur door waspoeder in het gat te gooien, uitbarst. Toen naar Taupo gereden en langs de Waikato river gelopen. Op weg naar het Tongariro national park was het de bedoeling dat we de drie vulkanen vah het park zouden zien, maar het weer is zo slecht dat het zicht minimaal is.
Ook al vanwege het slechte weer kunnen we de spectaculaire Tongariro crossing tussen twee vulkanen door niet maken. Alles afgelast. In plaats daarvan zullen we morgen een kleinere en eenvoudiger wandeling maken. Jammer, maar onverantwoorde risico`s kun je niet nemen. Het schijnt daarboven vreselijk te waaien,regenen en koud te zijn.

Zaterdag
Met regen opgestaan. Omdat de crossing niet door ging, een alternatieve wandeling naar de Taraniki Falls gemaakt. Verder naar het informatiecentrum geweest waar we twee films over de vulkanen en hun geschiedenis gezien hebben. Verder een rustige dag. Het weer wordt wat beter.

• 16 Januari 2012 - 16:35

Ger En Ank:

Wat jammer van het slechte weer. Missen jullie toch twee spectaculaire onderdelen. Maar al het andere dat jullie zien en beleven, maakt dat vast wel weer goed. Ik wordt 's nachts gewekt door mijn mobiel als er weer een berichtje van jullie is. Raar hoor, de dag moet hier dan nog beginnen.
    Verder alles oke. We genieten van jullie belevenissen.
    Liefs van ons