Blackball - Reisverslag uit Blackball, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Blackball - Reisverslag uit Blackball, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Blackball

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Blackball

Zaterdag 21 jan.
Om 8 uur vertrokken om te westkust af te zakken. Prachtige rotsformaties. Uitgestapt bij cape Foulwind, zo genoemd door Abel Tasman vanwege de verradelijke die hier meestal waaide. Wandeling gemaakt naar de furseals, de zeehondjes die op de rotsen liggen. Verder de kust afgezakt met veel natuurschoon,cabbagetrees, tea trees, varens palmen en mombresia`s. Toen de pancake-rocks bezocht, rotsformaties in miljoenen jaren opgebouwd die aan opgestapelde pannekoeken doen denken. We slapen vannacht in formerly Blackball Hilton, een hotelletje in het oude mijnstadje Blackball. Het doet denken aan een saloon uit het wilde westen. We slapen op een grote kamer met een hemelbed. Elke kamer heeft een ander uiterlijk. Douches toiletten zijn voor algemeen gebruik op de gang. Morgen opweg naar de gletsjers.

• 22 Januari 2012 - 18:42

Simon En Emmy Loos:

Wat een prachtige belevenissen! Leuk om te lezen. Hebben jullie goed geslapen in de saloon uit het wilde westen?
    En vandaag de gletsjers bezocht, wat een ervaring zo ver van huis.
    Het was vandaag in Nederland heel slecht weer,de hele dag regen.
    Geniet maar lekker daar.
    Nog 12 dagen!
    Groeten van ons.

• 23 Januari 2012 - 16:25

Ger En Ank:

Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Al die indrukken. En het mooie weer gelukkig. Gister de Egmond marathon gelopen, in barre weersomstandigheden. In afwachting van jullie volgende verslag, liefs van ons