Abel Tasman nationaal park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Abel Tasman nationaal park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Abel Tasman nationaal park

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Donderdag 19 jan.
Om kwart voor elf na veel gesleep met koffers met de katamaran richting Picton vertrokken. We moesten onderweg veel passagiers en bagage oppikken zodat de tocht bijna drie uur duurde. Toen in de bus via Nelson naar een vakantiepark in Motueka gereden. Dat tigt op 10 km afstand van het Abel Tasman park waar we morgen een stuk van de Coastal Track gaan lopen.

Vrijdag 20 jan.
Vanmorgen naar Kaiteriteri gereden om op een boot te stappen die ons op een plek langs de kust brengt vanwaar we weer terug moeten lopen via de beroemde Coastal Track. Deze weg heeft Abel Tasman, de beroemde nederlandse ontdekkingsreiziger, ook afgelegd toen hij zich uiteindelijk door de Maori`s liet verjagen. Prachtige wandeling van 20 km langs een blauwgroene zee met paradijselijke strandjes. Fantastisch weer. Daarna heerlijk buiten in het dorpje gegeten. In dit gebied wordt veel fruit (appels, peren, kiwi`s) en hop verbouwd. Enorme fruittuinen strekken zich hier uit.