Marlborough Sounds Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu Marlborough Sounds Park - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Bert - WaarBenJij.nu

Marlborough Sounds Park

Door: reis2012

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo daar zijn we eindelijk weer. We hadden in het noorden van het Zuidereiland slechte verbinding van daar.
Dinsdag 17 jan.
Fantastisch weer. Met de shuttlebus naar het vliegveld om in een klein 10-persoons vliegtuigje te stappen. Prachtig uitzicht. Na een half uur geland in Picton, een kustplaatsje in Marlb. Het gebied heet hier de Marlborough Sounds. Sounds kun je vergelijken met fjorden, alleen zijn ze hier niet uitgesleten door gletsjers, maar door water. Een ferry zet ons na een uur af op Ship Cove, waar de James Cook Track gevolgd hebben. Een ong. zes uur durende wandeling over een bergkam met flinke stijgingen (700m) en dalingen. Redelijk moe komen we bij onze lodge (verblijf) aan. stel je voor bijna helemaal alleen op een eiland midden in de prachtige natuur. De behherder kookt voor ons.

Woensdag 18 jan.
Met toch wel enigszins stijve spieren opgestaan daarom vandaag maar rustig aandoen. Eerst naar beneden naar de baai gelopen waar het bootje van de beheerder ligt. Daarin moeten we morgen in twee groepen een stukje de zee opvaren en dan overstappen op de ferry die ons op komt halen. Ger van harte gefeliciteerd met je verjaardag.